Bolmen runt 2017

Bolmen runt är ett motionslopps på 156 km och startar från High Chaparral. Dagen innan var jag valet och kvalet om jag skulle köra, kroppen känns tung och det har gjort det hela veckan. Men på kvällen hade jag bestämt mig att köra. Skulle bli fint väder så varför inte. På morgonen blev det bråttom, vet inte vad jag tänkte på men satte väckning lite för sen tid. Kom iväg iaf efter 8 och var vid start 9:30. Jätte kö till efteranmälan och starten går 10. Då hade jag inte gjort klar cykeln ännu. Hatar stress. Meningen att en kamera skulle monteras i fronten men det hann jag inte med.

Fint väder men det blåser riktigt friska vindar. Starten gick fint och la i stora klungan några mil men sedan fick jag släppa, det gick för fort i backar och jag vill inte bränna musklerna i onödan så här tidigt på loppet. Så man fick köra ganska länge ensam i motvind, frågan om jag inte brände mer bränsle att ligga själv.

Första stopp vid Tannåkra affären och där hade jag lust att ta färjan över. (Korta banan 9mil) Kroppen var tung och kändes kass. Men jag visste att en vän hade satt upp en skylt som pepp med lite energipåfyllning och den ville man ju se. Så jag bestämde mig att köra den långa rundan. En lite grupp hann ikapp mig och sedan körde vi hela vägen fram till mål. Riktigt trevliga killar från Värnamo. Skylten såg jag som hejade på mig och det var riktigt skoj, tyvärr kunde jag inte stanna eftersom jag låg i en klunga. Andra stopp var i Unnaryd och sedan 6 mil till mål.

Kroppen höll fast det var segt många gånger och jag är rätt nöjd fast jag körde sämre än 2015 som snittet var på 32km/h. Denna gång var 30,4km/h. Tid: 5:10:24.

Tack till Kristina för pepp och tack till Värnamo gänget för draghjälp.

Kommentera

