Fortsatt ämne ”AI” och prompt genererade bilder.

Med tanke att jag kan vara ute och fotografierna på grund av min onda höft så får man framställa bilder på anat sätt. Tråkigt men sant.
Man kan tycka vad man vill men denna utveckling går inte att stoppa. Jag tycker det är otroligt roligt att framställa bilder ur en text och sedan får AI tolka det som jag har skrivit på bästa sätt. Jag fann en annan bildgenerator som är prisvärd och mycket bra. Midjourney är fortfarande den AI bildgenerator som är bäst och den genererar otroligt realistiska bilder. Jag fann Leonardo som är ganska bra och den blir bättre och bättre ju mer man använder den. Tycker att jag får ganska bra bilder ur den med mycket detaljrikedom samt fotokänsla. Det tar en stund att lära sig hur man pratar till en bildgenerator, man måste typ lära sig språket den förstår och sedan förmedla denna så att den tolkar din text på så korrekt sätt så möjligt.

Jag använde Lexica som AI bildgenerator men snabbt insåg jag att det var inget bra verktyg för min del, lite skojig men inte mer. Alla AI är bra på något och något typ av bilder.

Jag är fortfarande kluven vad jag skall tycka om AI som är på frammarsch och detta är bara början. Jag är fotograf och mina bilder skall komma ut från en kamera, men jag kan ändå inte låta bli att testa denna verktyg och så klart otroligt imponerad vad den kan göra. Vi fotografer kommer vara överflödiga, ingen kommer vilja köpa några bilder från oss,

Har du en åsikt så skriv gärna, jag kommer inte döma någon.

Tänkte skulle lägga upp bilder i lite olika omgångar. Porträtt och realistiska bilder är kanske bra början. Det läskiga är att dessa personer på bild existerar ej i verkliga livet.

Detta är Leonardo.AI. Webb baserad prompt bild generator.
Porträtt av en gammal dam.
Porträtt av en gammal dam.
Porträtt av en tjej med flätor.
Porträtt av en tjej.
Porträtt av en Indian hövding.
Golden Retriever i studio
Golden Retriever valp i studio
Långhårig schäfer
Rödhårig tjej
Mullig ljushårig tjej.
Snöleopard
Selfie av ett gäng grott-grottmänniskor
Vit tiger.

Lämna en kommentar